لباسشویی ال جی آب تخلیه نمیکند؟

بدون دیدگاه

اگر ماشین لباسشویی شما ال جی است و مشکل عدم تخلیه آب دارد. شما میتوانید این مطلب را دنبال کنید. ال جی برند خوبی است ولی ممکن است پس طی یک دوره استفاده مداوم دچار مشکل شود. تیم تعمیرات در محل آماده است تا مشکل شما را حل کند. اگر لباسشویی تخلیه آب را انجام نمیدهد و ارور OE میدهد برای رفع مشکل و رفع کد خطای OE، مراحل زیر را دنبال کنید.

کد خطای OE زمانی را نشان می دهد که ماشین لباسشویی به اندازه کافی سریع تخلیه نمی شود. واشر در حال تلاش برای تخلیه است، اما پانل کنترل احساس می کند که نمی تواند به درستی تخلیه شود. دلایل معمول کد خطای OE، پمپ تخلیه معیوب، شلنگ تخلیه یا گرفتگی یا گرفتگی فیلتر پمپ است.

1. واشر را ریست کنید
گاهی اوقات، کد خطای OE به دلیل اشکال در برد کنترل ایجاد می شود. بنابراین، تنظیم مجدد برد کنترل با قطع برق به مدت پنج دقیقه ممکن است مشکل را حل کند. اگر برای رفع مشکل وقت ندارید، قطع برق برای رفع کد خطا نیز ممکن است کارساز باشد. با این حال، اگر کد خطا برگردد، مهم است که مشکل را پیدا کنید و مشکل را حل کنید. اگر آن را برای مدت طولانی رها کنید، احتمالاً در آینده مشکلات جدی تری ایجاد خواهد کرد.

2. فیلتر پمپ (واشرهای لودر جلو) را تمیز کنید
بسیاری از واشرهای لودر جلو ال جی دارای فیلتر پمپ یا فیلتر زباله هستند که در قسمت جلویی واشر قابل دسترسی است. ال‌جی توصیه می‌کند که پرزها و اجسام خارجی را حداقل هر ماه از فیلتر پمپ پاک کنید. اطمینان از تمیز کردن منظم فیلتر پمپ از بو، کپک و کپک جلوگیری می کند و به واشر اجازه می دهد تا به درستی تخلیه شود.

برای تمیز کردن فیلتر پمپ مراحل زیر را دنبال کنید:

برق ماشین لباسشویی را قطع کنید.
یک ظرف بزرگ برای جمع آوری آبی که از ماشین لباسشویی می ریزد (گاهی 2 تا 3 گالن) آماده کنید.
پانل دسترسی به فیلتر پمپ را باز کنید.
شیلنگ تخلیه لاستیکی سیاه را پیدا کنید.
دوشاخه را از شلنگ خارج کرده و آب را درون یک ظرف بزرگ تخلیه کنید.
فیلتر پمپ را با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت بردارید.
فیلتر پمپ را با آب گرم و برس نرم تمیز کنید.
فیلتر را به واشر برگردانید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا محکم شود.
دوشاخه شلنگ را تعویض کرده و شلنگ را به گیره نصب آن برگردانید.
پنل دسترسی را ببندید.
3. شلنگ تخلیه را بررسی کنید
اگر واشر تخلیه نشود، شیلنگ تخلیه ممکن است پیچ خورده، گیر کرده یا توسط یک جسم کوچک مسدود شود. همچنین این امکان وجود دارد که خروجی شلنگ تخلیه در آب غوطه ور شده باشد که توانایی تخلیه واشر را محدود می کند. نکته دیگری که باید بررسی کنید این است که شلنگ تخلیه به درستی نصب شده باشد.

شیلنگ تخلیه ممکن است به یک لوله در لوله زباله یا یک تله زباله یا به یک لوله ایستاده متصل شود. نحوه نصب شیلنگ تخلیه می تواند به مدل و نوع اتصال شما بستگی داشته باشد. دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی را برای مشخصات مورد نیاز برای عملکرد صحیح شلنگ تخلیه بررسی کنید.

اگر شلنگ تخلیه را نتوان گرفتگی زد یا به درستی وصل کرد، باید تعویض شود.

برای بررسی شیلنگ تخلیه، نکات زیر را دنبال کنید:

بررسی کنید که هیچ گونه خمیدگی یا پیچ خوردگی در شیلنگ وجود نداشته باشد.
بررسی کنید که شلنگ به درستی وصل شده باشد.
بررسی کنید که خروجی شلنگ تخلیه در آب غوطه ور نباشد.
بررسی کنید که آب خارج شده از شیلنگ تخلیه به اندازه کافی تخلیه شود.
اگر واشر به تازگی نصب شده است و به اسپیگ وصل شده است، مطمئن شوید که درپوش خالی از محل اتصال شلنگ به اسپیگوت برداشته شده است.
برای برداشتن و باز کردن شلنگ تخلیه، مراحل زیر را دنبال کنید:

برق واشر را قطع کنید.
جریان آب به ماشین لباسشویی را قطع کنید.
شلنگ تخلیه را از واشر جدا کنید. در اکثر مدل‌ها، انبردست برای آزاد کردن گیره‌هایی که شلنگ تخلیه را روی واشر قرار می‌دهند، نیاز است.
شلنگ تخلیه را با یک ابزار تخلیه مار باز کنید یا شلنگ را با مخلوطی از آب داغ، سرکه سفید و جوش شیرین بشویید.
اگر شلنگ تخلیه معیوب است و مشکل قابل رفع نیست، شلنگ تخلیه را تعویض کنید. اگر شیلنگ تخلیه سوراخ دارد یا فرسوده شده است، بهتر است آن را تعویض کنید تا اینکه سعی کنید آن را وصله کنید.
4. پمپ تخلیه را تست کنید
برای آزمایش پمپ تخلیه، یک چرخه چرخش را اجرا کنید تا ببینید آیا می‌توانید عملکرد آن را بشنوید. برای انجام تست، دکمه Spin Speed را فشار دهید تا HIGH نمایان شود. سپس، دکمه START/PAUSE را فشار دهید تا چرخه چرخش شروع شود. اکنون باید صدای زمزمه را بشنوید که نشان می دهد پمپ کار می کند.

5. پمپ تخلیه و شلنگ تخلیه داخلی را بررسی کنید
اگر بررسی‌های بالا را کامل کرده‌اید و پمپ تخلیه کار نمی‌کند یا کد خطا ادامه دارد، ممکن است پمپ تخلیه یا شلنگ تخلیه داخلی مشکل داشته باشد که برای رفع مشکل نیاز به دسترسی به آنها دارد.

دسترسی به پمپ تخلیه به مدل شما بستگی دارد. اگر واشر بالایی دارید، احتمالاً باید واشر را در پشت آن قرار دهید تا بتوانید به پمپ تخلیه زیر واشر دسترسی داشته باشید. اگر واشر جلویی دارید، ممکن است لازم باشد یا پانل کنترل جلو و مهر و موم درب یا یک پانل دسترسی در پشت واشر را بردارید.

برای بررسی پمپ تخلیه و شلنگ تخلیه داخلی این مراحل را دنبال کنید:

برق واشر را قطع کنید.
آب واشر را خاموش کنید. بسته به مدل، ممکن است برای حرکت واشر و دسترسی به پمپ تخلیه، لازم باشد شیلنگ های آب را جدا کنید.
پنل دسترسی را باز کرده و از واشر خارج کنید.
ظرفی را پایین بگذارید تا هر آبی که ممکن است به بیرون نشت کند را بگیرید.
در اکثر واشرهای ال جی، پمپ تخلیه را در سمت چپ و در کنار پمپ گردش خون در سمت راست خواهید دید.
کانکتور سیم پمپ تخلیه را جدا کنید.
دسته سیم روی پمپ تخلیه را بررسی کنید. مطمئن شوید که بدون آسیب قابل مشاهده به سیم کشی ایمن است.
از انبردست برای آزاد کردن گیره هایی که شلنگ تخلیه را به پمپ محکم می کند، استفاده کنید. شلنگ تخلیه را بردارید.
بررسی کنید که شلنگ تخلیه داخلی گرفتگی نداشته باشد و به اندازه کافی محکم شده باشد.
پمپ را از نظر علائم شکستگی پروانه یا انسدادی که مانع از کارکرد صحیح آن می شود، بررسی کنید.
اگر بررسی کنید

king پمپ تخلیه نمی تواند کد خطا را برطرف کند، ممکن است لازم باشد موتور پمپ تخلیه را با یک مولتی متر بررسی کنید تا مشخص شود که آیا معیوب است و نیاز به تعویض دارد. با لمس پروب های مولتی متر به پایانه های پمپ، پمپ بسته به مدل باید 5-10 اهم را نشان دهد. اگر قرائت صفر یا بی نهایت باشد، پمپ باید تعویض شود.

نتیجه
امیدواریم این دستورالعمل ها مشکل زهکشی را برطرف کرده باشد و کد خطا برطرف شده باشد. اگر کد خطا ادامه داشت، ممکن است لازم باشد یک متخصص آموزش دیده استخدام کنید تا بررسی کند که برد کنترل معیوب نیست و باعث ایجاد مشکل شده است.

فهرست