ایرادات یخچال و فریزر

هفت عیب رایج یخچال فریزر و روش های مقابله با آنها
با این بررسی‌های سریع و آسان، به یخچال فریزر خود کمک کنید مسافت را طی کند و در هزینه خرید یخچال جدید صرفه‌جویی کنید.

وقتی یخچال فریزر شما در حال پخش است، می خواهید دوباره سریع کار کند. اما تعمیر یخچال فریزر می تواند مخرب و گران باشد. قبل از اینکه به تلفن برسید، ممکن است چیزی باشد که بتوانید خودتان آن را تعمیر کنید؟

انجام تحقیقات خود به شما کمک می کند تا راه حل های ساده ای را که می توانید به تنهایی انجام دهید را رد کنید. همچنین می‌توانید مشکل احتمالی را محدود کنید، بنابراین اگر مجبور شدید با یک مهندس تماس بگیرید، می‌توانید قیمت دقیق‌تری را از طریق تلفن برای هزینه تعمیر آن دریافت کنید.

در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه می توانید برخی از ایرادات رایج یخچال فریزر را تشخیص دهید، چگونه می توانید تعمیرات ساده را انجام دهید و چه زمانی ارزش تماس با یک متخصص را دارد.

با فرض اینکه آن را به درستی تنظیم کرده اید (همسطح است، نه خیلی نزدیک به منابع گرما است، و فضای تهویه کافی در اطراف دارد) و دمای اتاق محیط در محدوده کلاس آب و هوای دستگاه است، این بررسی ها را انجام دهید تا ببینید آیا کمک به حل مشکل

صفحه ترموستات تنظیم شده است؟ برخی از صفحه‌های ترموستات می‌توانند با کوچک‌ترین ضربه‌ای جابه‌جا شوند، بنابراین بررسی کنید که تصادفاً به تنظیمات گرم‌تر منتقل نشده باشد.
آیا درب به درستی بسته می شود؟ وجود انسداد و آسیب در اطراف لولاها و مهر و موم را که می تواند هوای گرم را وارد کند بررسی کنید.
آیا یخچال بیش از حد پر شده است؟ قفسه های مربا از گردش هوای خنک در داخل یخچال جلوگیری می کنند که می تواند غذای شما را خیلی گرم کند.
ترموستات خراب است این مشکل همچنین ممکن است مربوط به ترموستات پشت صفحه درجه حرارت یخچال شما باشد. تعویض ترموستات به اندازه کافی ساده است – هزینه تعویض قطعات حدود 30 پوند است و شما فقط به چند ابزار خانگی نیاز دارید. اما احتمالاً برای یک تازه کار کاملاً کار مناسبی نیست، زیرا تشخیص اینکه در واقع ترموستات خراب است که باعث این مشکل می شود، کمی دانش لازم دارد. اگر یخچال فریزر شما دارای کنترل‌های دیجیتال در جلو است، تعمیر آن بسیار دشوارتر است و ارزش تماس با یک متخصص را دارد تا به شما پیشنهاد دهد.
2. فریزر مواد غذایی را به درستی منجمد نمی کند

علاوه بر بررسی‌های ذکر شده در بالا، قبل از تماس با یک مهندس، می‌توانید چند بررسی دیگر برای تشخیص علت یخ نرفتن فریزر انجام دهید.

فن داخل فریزر را پیدا کنید و مطمئن شوید که چیزی مانع آن نمی شود. اگر مسدود شده است، وسایل را جابجا کنید و به آن فضا بدهید تا کار کند. همچنین بررسی کنید که آیا تجمع یخ مانع از حرکت آزادانه آن می شود یا خیر.
به سیم پیچ های کندانسور در پشت دستگاه نیز نگاهی بیندازید. تجمع گرد و غبار روی آنها می تواند از خنک شدن مناسب آنها جلوگیری کند. یک تمیز کردن خوب باعث می شود آنها به طور موثر کار کنند، که ممکن است عدم انجماد را برطرف کند.
اگر این بررسی های ساده مشکل را حل نکرد، تحقیقات پیچیده تری در دستان خود خواهید داشت. مشکلات مربوط به کمپرسور، ترموستات یا گاز مبرد تنها بخشی از مواردی است که می تواند مقصر باشد. اگر ابزار و دانش لازم را ندارید، احتمالاً وقت آن رسیده که با یک مهندس تماس بگیرید.

3. استخر آب در پایه یخچال

این احتمالاً به دلیل مسدود شدن سوراخ تخلیه ایجاد می شود. آب در پشت یخچال، جایی که سردتر است، متراکم می شود و به سوراخ تخلیه می ریزد، جایی که می تواند توسط کمپرسور تبخیر شود.

گرد و غبار، خاک و ضایعات مواد غذایی اغلب در سوراخ تخلیه گیر می کنند و از پایین آمدن آب جلوگیری می کنند، اما می توانید به راحتی آن را با یک نی نازک، یک تکه سیم یا یک جوانه پنبه تمیز کنید.

اگر همچنان متوجه می‌شوید که مسدود شده است، گزینه دیگر این است که لوله را با سرنگی که دارای اتصال لوله است، آبیاری کنید. امیدواریم چند بار تخلیه آب هر چیزی را که باعث انسداد شده است تغییر دهد.

راهنمای ما در مورد نحوه تمیز کردن عمیق یخچال، نکات زیادی در مورد پاکسازی یخچال شما از آلودگی دارد.

4. یخچال فریزر پس از یخ زدایی از کار افتاده است

اگر فریزر شما تکه‌های یخ در پشت و دیواره‌های جانبی دارد، استفاده از ظرفی برای جدا کردن یخ می‌تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، این می تواند یک لوله یا قسمت پشتی بدنه داخلی را ترک کند و باعث نشت گاز مبرد به بیرون شود.

رفع نشت گاز خطرناک و مشکل است و گازگیری مجدد می تواند بیش از 100 پوند هزینه داشته باشد، بنابراین جایگزینی اغلب مقرون به صرفه تر است.

برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار هنگام یخ زدایی، نکات راهنمای ما را در مورد نحوه یخ زدایی یخچال فریزر دنبال کنید.

5. یخچال فریزر پر سر و صداتر از حد معمول است

احتمالاً در طول روز صداهای زیادی از یخچال فریزر خود می شنوید – از صدای زمزمه کمپرسور و چرخش فن اواپراتور گرفته تا ترک های گهگاهی یخ در حال یخ زدایی. اما اگر ناگهان صداهای غیرعادی می شنوید، باید بررسی کنید تا ببینید آیا این صدا نشان دهنده یک مشکل بزرگتر است یا خیر.

یک یخچال پر سر و صدا می تواند ناشی از کمپرسور یا سینی اواپراتور بالای آن باشد. یک کمپرسور گاز مبرد را به داخل کویل های بیرونی فشار می دهد. ممکن است از کار بیفتد (صدا می تواند یک علامت هشدار باشد) یا سینی اواپراتور می تواند حرکت کند تا شروع به ایجاد صدا کند.

اگر مشکل از سینی اواپراتور باشد، به راحتی برطرف می شود. اما اگر کمپرسور خراب شود، ممکن است بیش از 170 پوند برای خرید یک کمپرسور جدید هزینه شود، و باید هزینه اضافی را برای وارد کردن یک مهندس برای جا دادن آن در نظر بگیرید. بنابراین اگر یک یخچال فریزر گران قیمت به سبک آمریکایی نباشد، احتمالاً می خواهید بررسی کنید که آیا ارزش تعمیر دارد یا خیر.

6. نور در یخچال کار نمی کند

این باید یک راه حل ساده باشد اگر چراغ شما دارای یک لامپ پیچ کوچک است، بنابراین بعید است که لازم باشد یک مهندس بیاورید تا این لامپ را برای شما مرتب کند. اما برخی از یخچال فریزرها وجود دارند که دارای نور نوار LED هستند و در برخی موارد ممکن است بهتر باشد کار را به یک متخصص بسپارید، مگر اینکه بدانید در حال انجام چه کاری هستید.

اگر فکر می‌کنید می‌توانید خودتان آن را تعمیر کنید، ابتدا مطمئن شوید که لامپ یا ماژول نور جایگزین مناسبی دارید. با استفاده از کد مدل دستگاه خود می توانید قطعات یدکی را به صورت آنلاین جستجو کنید.

برخی از تولیدکنندگان، مانند سامسونگ و ویرپول، وب‌سایت‌های مربوط به قطعات یدکی خود را دارند، اما می‌تواند ارزش خرید را داشته باشد تا ببینید آیا می‌توانید قطعات را در جای دیگری ارزان‌تر پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که قبل از شروع کار، مطمئن شوید که دستگاه از روی دیوار خاموش است و از برق جدا شده است.

7. درزگیر درب پاره شده یا به درستی کار نمی کند

اگر غذای شما زودتر از آنچه که باید خراب می شود، ممکن است مشکل از مهر و موم در باشد. پارگی، تاب خوردگی در گوشه ها یا حتی مناطقی که مهر و موم سخت شده است را بررسی کنید.

اگر آسیب یا ساییدگی آشکاری وجود ندارد، می توانید تست اسکناس 10 پوندی را امتحان کنید تا ببینید مهر و موم چقدر خوب کار می کند. در را روی اسکناس ببندید، و اگر در جای خود ثابت بماند، مهر و موم به درستی کار می کند. اگر یادداشت بیرون بیفتد، باید مهر و موم را تعویض کنید. به یاد داشته باشید که تمام دور درب را تست کنید، نه فقط در کنار دستگیره.

شما می توانید مهر و موم را خودتان تعویض کنید. گاهی اوقات به آسانی بیرون کشیدن قدیمی است، اما ممکن است مجبور شوید پیچ هایی را باز کنید که آن را در جای خود نگه می دارند.

فهرست